Na Osnovni šoli Rovte so tudi letos ob koncu šolskega leta za učence od 7. do 9. razreda organizirali tradicionalni šolski pohod, tokrat na Češko kočo. Dogodek je bil zasnovan kot premišljena in strokovno ocenjena aktivnost, primerna za starostno skupino otrok.
Pohod so podprli športna učiteljica, gorski vodnik, gorski reševalec in profesor za šport na Fakulteti za šport. Cilj pohoda ni bil le telesna aktivnost, temveč tudi krepitev vztrajnosti, odgovornosti in socialnih vezi med vrstniki zunaj šolskih klopi.
Nepričakovan odziv: več kot četrtina učencev manjkala
Kljub temu pa je bil odziv učencev – oziroma njihovih staršev – za organizatorje neprijetno presenečenje. Na pohod se namreč ni podalo kar 28 učencev, vključno z 12 od 25 učencev zaključnega, devetega razreda.
Učiteljski zbor je nad tem razočaran in opozarja, da gre za zaskrbljujoč signal. Vprašujejo se, kakšno sporočilo starši dajejo svojim otrokom, če jim brez opravičljivega razloga dovolijo ostati doma na dnevu dejavnosti.
Udobje namesto izzivov – kam gremo kot družba?
Po mnenju šole takšna praksa spodbuja izogibanje izzivom in iskanje bližnjic, kar dolgoročno ne koristi otroku. Učitelji starše pozivajo k razmisleku, ali s takšnim pristopom otroku res delajo uslugo ali ga morda prikrajšajo za pomembne izkušnje.

Foto: Pixabay
»Vzgoja je skupna naloga staršev in šole,« poudarjajo na OŠ Rovte. Če odrasli učencem odvzamejo možnost sodelovanja v takšnih dejavnostih, rušijo pomembne mostove, ki jih skupaj gradimo skozi vzgojni proces.
Odpoved izkušnjam je več kot le izostanek
V zaključku pisma so učitelji zapisali močno sporočilo, ki je naletelo na veliko odmevov tudi na družbenih omrežjih:
»Kam kot družba gremo, če za svoje otroke izbiramo udobje namesto izzivov, domači kavč namesto gore in telefon namesto osebnih stikov?«